FRÉDÉRIC CHOPIN 24 Préludes, Op. 28 [1] No.1 C-dur 0’33“ [2] No.2 a-moll 1’43“ [3] No.3 G-dur 0’51“ [4] No.4 e-moll 1’36“ [5] No.5 D-dur 0’30“ [6] No.6 h-moll 1’25“ [7] No.7 A-dur 0’47“ [8] No.8 fis-moll 1’34“ [9] No.9 E-dur 1’05“ [10] No.10 cis-moll 0’25“ [11] No.11 H-dur 0’36“ [12] No.12 gis-moll 1’01“ [13] No.13 Fis-dur 2’36“ [14] No.14 es-moll 0’22 [15] No.15 Des-dur 4’21“ [16] No.16 b-moll 1’00“ [17] No.17 As-dur 2’42“ |
[18] No.18 f-moll 0’50“ [19] No.19 Es-dur 1’11“ [20] No.20 c-moll 1’31“ [21] No.21 B-dur 1’39“ [22] No.22 g-moll 0’39“ [23] No.23 F-dur 0’47“ [24] No.24 d-moll 2’09“ MAURICE RAVEL Gaspard de la nuit [25] Ondine 6’26“ [26] Le Gibet 4’39“ [27] Scarbo 8’37“ SERGEI RACHMANINOFF Sonata No. 2 in B-flat minor, Op. 36 [28] Allegro agitato 6’43“ [29] Non allegro. Lento 4’43“ [30] L’istesso tempo. Allegro molto 4’35“ DDD 67’55“ |
Малцина пианисти се заемат със записи на всичките 24 прелюдии на Шопен. Толкова по-ценна е интерпретацията им от Веселин Станев, който демонстрира фин музикантски усет за стила на Шопен, за темброва драматургия и великолепна техника.
Сред най-ярките интерпретации в концертната практика на пианиста е на „Гаспар на нощта“ от Равел – три сложни, програмни и с особена проблематика творби, забележително пресътворени от талантливия музикант. А великолепният му прочит на Соната за пиано No.2 в си бемол минор оп. 36 от Сергей Рахманинов представя втората, съкратена редакция, направена от автора, въпреки възторжените реакции към първия вариант.
Записите са реализирани в зала „България“ – София